The Scoop

Hey, I will not close this blog ok?

Tuesday 4 November 2008

似乎在天堂 赞美之泉

人群中我悄悄地出走
忘记了已流浪了多久
我的灵魂好孤单
静静地让往事沉淀
找不到暂时的休息站
一路上总忘记了被爱
我的记忆已空白
下一站哪里是未来
我记得祢说祢爱我
不论往何走祢仍抱着我
泪光中似乎看见祢的脸
原来祢一直在我身边
我愿意让祢来爱我
不愿一个人好孤单地走
我相信爱与被爱那么真实
在祢微笑中,我似乎在天堂

___________________________________________________

天堂是什麼?

我心目中的天堂是什麼?
是有幸福、快樂,沒有病痛、煩惱,和憂傷的地方?
是有平安、充滿愛,沒有孤獨、眼淚,和苦難的世界?

我在人群中,心裡卻渴望有更深的歸屬感,
我四處尋找,找不到一個真正的家的感覺;
我一個人旅行,好像很自在卻感到無比的孤獨,
我不斷付出,不斷給予,可是卻一再的被傷害,一次又一次的流淚...

直到我對這個世界失去信心;
直到我用亮麗的盔甲將自己一層層包裹;
直到我學會不期待,自己也就不會受傷;
直到我痲痹自己,日復一日的盲目的遊走...

在我心裡面,有一個我不斷用許許多多其他聲音來試著掩蓋的,極微小的聲音:

「我還是想要,那個我心目中的天堂。」
「我還是想愛,也想深深的被愛。」

直到我遇見耶穌。祂說祂愛我...
祂把我捧在手心上,祂重視我的感受。
祂看到我流淚會很心痛,祂在乎我。
祂讓我知道我的價值,遠遠超過任何人對我的讚揚或批評。
當我願意選擇接受祂的愛,
我好像在旋轉不停的世界裡,第一次找到真正屬於我的地方。
我終於,找到我的天堂。

這張專輯,要給每一個需要愛的,
希望被愛的,
不知道怎麼去愛的你跟我。

摘自:似乎在天堂专辑介绍

6 comments:

Wanderer said...

too deep, i dun faham.. haha,
english translation please..

ley said...

actually, that isn't my work. i just post the introduction of the song from the album.

这很像我灵命更新那段期间的心情,所以才放上来。

之前有段时期一直没去教会,也没什么寻求神的念头。那段期间,遇到困难时,真的很彷徨无助,不知该怎么办。很傻,以为单凭自己微薄的力量能解决问题。一直靠自己的聪明智慧来处理事情。像刺猬一样,拒绝别人的帮助,把自己封闭起来,一直忌世愤俗,每天都在怨天尤人,怪这个,怪那个,一直在抱怨这世界的不公,个性还变得很极端。那时,真的很软弱。完全是没自信的。就算表现的自信,那都是装出来的。

后来发觉自己真的被办法解决时,神怜悯我这愚妄人,赐下恩典,引导我走出困境。感谢神的带领,带我离开那挫折期。那时,神差遣我一些朋友,叫我重新回到教会。我祷告,忏悔,哭泣。神是真的有在垂听我的祷告,我的祷告也蒙应许,我终于走出困境。

忧伤痛悔的心,神必不轻看(诗篇51:17)

祂的慈爱是何等的大,祂不计我的过犯,还医治我受伤的灵。祂是满有慈爱的天父,让我在祂的爱中得自由释放。神爱世人,甚至将祂的独生子赐给他们,叫一切信祂的,不致灭亡,反得永生(约翰福音3:11)

如果有任何的疑惑,你可以随时msn我。如果我offline,给我一个offline message。或者,若你有任何基督徒朋友,你可以问他们。他们铁定会很乐意地帮你解答。Or else, you can ask Ezra or Peter (you both don't mind right? Haha!)

有时心灵承重到一个地步时,你不妨尝试祷告呼求神。

愿你蒙恩。=)

ley said...

http://www.imeem.com/juliapschan/music/u2fO2XK5/

here is the link for that song. enjoy! =)

Wanderer said...

oh, its a song, i thought u wrote it urself...

i see, u were trying to illustrate ur downtimes..

but its normal la dude, when u go to a new place, and things r new, people r stranger, duno who to trust, where to look at, sometimes ppl get lost...

when there is no one to trust,
trust ur self.. i believe in that...

but to be more appropriate in ur context,

when there is no one to trust,
trust God;
when there is no one to depend on,
depend on God;
rite?

hehe... being a new place, there will be a lot of challenges ahead.. I hope u can go thru all this challenges with courage, sometimes things just works out themselves in someway which u have nvr expected.. it may not be ideally as u wished, but it can be just as good..

what im trying to say is, when times r bad, just bear with it, something nice may just pop out later, may not be immediately, but then good things dont come easy..

hehehe.. take care yea..

PS: I cant ask Ezra, coz u type in mandarin... hehe XP

ley said...

those things that i've mentioned above is over years ago. i post this because i want to share something with everyone (and maybe i'm kinda emo now coz i've prob wif coping) =)

you are only partially correct. we depend on God and trust Him all the times but not only when we need Him.

aiyo, den u ask me directly lo. haha!

btw, thx ya! i'll do my best.

Wanderer said...

problem coping?

I thot u r fine with the new place leh.. go out kai kai so much... still got problem coping ah? in wat sense r u facing trouble?